Olen vuoden verran yrittänyt vähentää radikaalisti television katselua, onnistunut melko hyvin.

Katselen vähän tosi-tv "hässäköitä". Tosi-tv ohjelmista tai sen kaltaisista olen seurannut

-Äijät (Jone Nikula & Hynynen, mikä sen jätkän etunimi olikaan)

- Kenraali Panzo ja pojat (Heikki "Hissu" Hietalahti & Tommi Korpela)

-Kotimainen Big Brother

Nyt näyttää siltä että olen jäänyt koukkuun amerikkailaiseen tosi-tv sontaan, biggest looser, 7 kausi.

Tätä hömppää toisaalta on helppo ja vaikea seurata, koska se tulee joka päivä.

Helppous on siinä ettei tarvitse odotella kun uusi jakso tulle. Toisaalta vaikeus on juuri se että ohjelma sitoo katsojan joka päivä samalle kanavalle.

Mua yleensäkin haitaa jos juodun päivittäin katsomaan tuollaista hömpää. Olen kylläkin jo ohjelman kotisivulta tarkistanut kuka voittaa ohjelman.

Mutta kun itsekkin pudotan painoa on mukava seurata ihmisiä jotka ovat samankaltaisessa tilanteessa.

Panon hallinnassa oma motivaatio on tärkeää mutta myös jonkun ryhmän tuki helpottaa.