Piirongin takana on vihreä kuu

Yksinäisyys oli aluksi poikkeustila,

nyt tilani on muuttunut luonnonvakioksi.

Aamuisin ystävien seura on poikkeustila,

kuin tyhjiö, jota luontoni kammoaa.>
 

 



 

vakaumus ja minä

Vakaumukseni estää mua juomasta punaista maitoa.

Vakaumukseni estää mua syömästä margariiniä.

Vakaumukseni estää mua juomasta viiniä pahvi mukista.

Vakaumukseni estää mua juomasta olutta muovimukista.

Vakaumukseni estää mua nukkumaan päiväunia.

Vakaumukseni estää mua kulkemaan alasti urbaanissa ymräristössä.

Vakaumukseni estää mua huutamasta "soittakaa paranoid"

Vakaumukseni estää mua laulamaan karaoke baarissa.

Vakaumukseni estää mua sytyttää kynttilää keskellä päivää, ilman romanttista seuraa.

Vakaumukseni estää mua heittämään vettä julkisella paikalla.>
 

 



 

Polku

Kaukana muistojen mustissä syövereissä.

Eksyin betonikujille, virtsalta tuoksuvien betoniporsaiden seuraan.

Unohdin rakkauden ja täysikuun lumon.

irstauden sumuvyö sulkee mieleni loukot,

Vain yksisuuntaista liikennettä>
 

 

 

Tyttäreni

En saanut saattaa sinua allttarille.

Tänään hautaan sinut saatoimme.>
 

 



 

Kesäkuu ja Meri

Aamu,

kun kaikki meret hitaasti nukahtaa sisälläni >
 


 

 

Hän II

Niissä harmaissa aamuissa,

joissa toivo näyttää katoavan,

hänen silmissä välähtää talven jäinen kylmyys,

joka katoaa nousevan auringon myötä,

jolloin päivä muuttuu lämpimänpunaiseksi,

sen lämmön voimalla voi elää yöhön asti,

kunnes uusi harmaa päivä alkaa uudestaan, ja kierto alkaa alusta.>
 


 

 

Kaipuu

Syksy pudottaa puusta lehdet.

Ne tipahtelevat vanhojen päälle, uusista tulee vanhoja,

mutta kunnes armahtava lumi jälleen sataa.

Turvalline käärinliina peitää vanhat ja uudet numerot numerot.

Lumi sulaa, käärinliina varovasti poistuu
yltä vanhojen lehtien.>
 

 


 


 

Sinä

Olet rakkauden vinttikoira.>
 

 

 


 

Diagnoosi

Sairastan kakkostyypin tyranniaa,

toisinaan

ykköstyypin euforiaa.>
 



 

 

Allegro vivace

Eloisan nopeasti elokuu lähestyy.

Ja kuin huomaamatta syksyn viileys saapuu luoksesi,

ystävän lailla.>
 

 

 

Appenato

Tuskaisesti olen sua odottanut.

Kärsien olen lupaasi pyytänyt.

Iloitsen aina luonasi, tuskissani ja kärsien>
 

 

 


 

Amorevole

Rakastettavasti, otit mut syliisi.

Hyväilevästi, kannoit mua.

Viehättävästi, hautasit mut mustaan multaan.>
 

 

 


 

Uudestaan, uudestaan

Olemme ajaneet toisemme eri huoneisiin.

Sinä kylpyhuoneessa, minä keittiössä.

Sinusta on tullut pyykkivuorikiipeilijä, minusta hellahuonepalvelija.

Sahramin keltaiset kyyneleet valuu eri maailmoihin.>
 


 
 

Se Presidentti

Olen hiihtänyt, kuin Kekkonen.

Olen kalastanut, kuin Kekkonen.

Olen saunonut, kuin Kekkonen.

Olen syönyt, kuin Kekkonen.

Olen juonut, kuin Kekkonen.

Olen kävellyt muiden yli, kuin Kekkonen.

Olen kirjoittanut, kuin Kekkonen.

Olen nauranut, kuin Kekkonen.

Olen matkustanut, kuin Kekkonen.

Olen nukkunut, kuin Kekkonen.

Olen syntynyt, kuin Kekkonen.

En aio kuolla kuin Kekkonen.










>
 

 


 

Oodi Koivulle

Vain koivu on valkorunkoinen.

Koivu on vain valkorunkoinen.>
 

 


 


 

Kesä on ohi

Kesäkuun ilta, kuuton taivas.

Ilmassa leijuu hentoinen hunajan tuoksu.>
 

 




 

kun kuolen,

haudatkaa mut syvälle,

kunnes kohtaatte kiven.>
 

 


 


 

Kesä Kuussa

Kaventunut mulla elonpiiri,

silmissä enää elohiiri.>
 

 

 

Välilyönti

Runoilija ja nyrkkeiljä kuin kaksi marjaa.

Molemmat käyttävät välilyöntiä, hieman eri tarkoitukseen.

Mutta yhtä voimakkaasti, merkityksellisestl.>
 

 

 


 

Järvellä

Aamulla verkkoja kokemassa, hentoiset usvapilvet kulki järven tyyntä pintaa

ne käärityi kuin käärinliinat ympärilleni.

Ilman pelkoa, vihaa tai katkeruutta, olin turvassa.

En halunnut palata rannalle.>
 

perustuu tositapahtumiin.