Liikaa askelia

Luoksesi on viisi askelta.

Ensinmäisen askeleen otin silmiesi vuoksi.

Toisen askeleen otin kun kuulin kauniit sanasi.

Kolmannen askeleen otit sinä, minä vain pysyin paikallani.

Neljäs askel oli kuin pieni harha askel jonka vuoksi suutelimme kerran.

Viides, viimeinen askel, miten uskaltaisin ottaa sen ja lähestyä sinua kuin ihminen.

Niin, olet liian kaukana, olisipa luoksesi ollut vain neljä askelta.>

 




 

Hauska tavata

Et nähnyt minussa muuta kuin korvat joille voi jakaa salaisuudet.
Et nähnyt minussa miehisyyttä, metsästäjää.


Minä näin sinussa mahdollisuuden eläimelliseen suhteeseen.
En nähnyt sinua äitinä, hellan jatkojohtona.


Emme nähneet enää ikinä toisiamme>

 


 

Minä olen ollut

Vuosikaudet on esittänyt miestä rohkeaa.

Jokohan minusta muitakin tunteita lohkeaa.>

 

 

Vaellus kohti kevättä

Jo väistyi syksyn surullinen pimeys,
alkaa talven sekä mielen ykseys.

Puista lehdet kadonneet kuin pohjoisen akat.
Kotona rakkaus sekä mielessä lämpimät takat.

Matka kohti uutta kevättä alkanut,
Ylitän talven voimalla rakkauden, olen voipunut.

Korvat kuulee talven tulon sekä pakkasen voiman.
Rakkauden myötä talvesta teemme loman>



 

Parisuhde koulu

En uskaltanut olla hellä.

En uskaltanut olla herkkä.

En uskaltanut olla hyvä.

Silti hän vei mut vihihille,

Kun vuosien saatossa muutuin helläksi,herkäksi,hyväksi.

Vuodet nalkutit, nyt kun tein vuoksesi kaikkeni, lähdit.

Nyt en enää kelpaa itsellenikään.
>


 

En voi unohtaa

Nainen, elämää nähnyt.

Seisoo metsän laidalla, huokaisee.

Katse kertoo väsymyksen, hapuilee ajatusta.

Tuolta tuli, tuonne päin aikoo.

Hetkisen hymyilee, ajatus katkesi.

Surullisuus palaa kasvoille, empii.

Hän ei vielä tiedä mutta, ystävät häntä jo etsii.>

Kadonneille ystäville


 

Maa,tuli,vesi

Olet mun ajatuksen maa,
Olet mun rakkauden tuli.
Olet mun intohimon vesi.

Kaikki kolme elemettiä toi elämääni.

Tunnustit tunteesi kuin maa.
Rakkautesi leimusi kuin tuli.
Elämääni kannat kuin virtaava vesi.

Kaikki kolme elementtiä toi elämääni.

Olet lämmin ja viileä kuin maa.
Olet ikuisesti luonani kuin tuli.
Olet vierelläni kuin elämän vesi.

Kaikki kolme elementtiä toi elämääni.>

 



 

Pussilinen hiekkaa

Pikku poika istuu hiekkalaatikolla, suussa maistuu hiekka elämän.

Nuori mies herää sängystään, silmissään näkee elämän hiekkaa.

Vanha mies kulkee rollattorillaan, matkaa hidastaa elämän hiekka.>