12 riviä

Olen ollut siellä missä rakkaus asuu,
Olen nähnyt sen mkä pelottaa Nasuu.

Vaikka luulin nähneeni kaiken,
Kuulin kuinka irrtotit pään nuken.

Sellaiset teot pelottaa runoilijaa,
Tuskaani en aina toisille jaa.

Heikolla jäällä ollessani saavutan elämän rajan,
Rakennan ympärilleni yksinäisyyden vajan.

Pöydän reunalla terävä kynä sekä tyhjä paperi,
Voimalla lyyrisyyden minua hukka ei viellä peri.

Olen ollut siellä missä rakkaus asuu,
Olen nähnyt sen mkä pelottaa Nasuu.


>


 

6 riviä

Hänellä on kiinteät pakarat,
Sekä mekastavat kakarat.

Naamalleni aamuisin heittivät kurat,
erotessa hän nyysi mun raha varat.


Mulle jäi vain vanhat italian liirat,
Elämäni oikaisin, hallitsen rakkauden virrat.>

Radiossa eilen soi Kotiteollisuuden biisi, siitä lähtien miettinyt pakaroita

 

Menetetyt naiset, kuin tuulinen päivä.
Turhaa työtä, samea vesi.

Sanoja kauniita, tunteen paloa.
Murtamaton muuri, ilkeitä loppuja.

Riehuva pilvi, kesän tuhlasin toiveeseen.
Hautasin unelmat säkeisiin pikkumaisin.

Kasvojen uurteet, kyynel virrat.
En aio luovuttaa, verkot vesille.

Rakkauden kaiho, turruttaa mielen.
Yksinäisyyden pelko, kirvoittaa kielen.>



Neljä Riviä

Hänen sanansa oli kuin silkkiä,
Yhdessä oli jännittävä pilkkiä.

Valheensa jälkiä hän ei osaa tilkkiä,
Nyt kohtelee mua kuin alhaista nilkkiä.>

Se "jamaikalais" musaa laulava suomalais poika joka vetää hienon biisin "ihos on silkiää... yhdestä puusta on veistetty". täytyi oikein yöllä herätä kuunteleen kun se tuli radiosta, nukun nimittäin radio auki.



 

10 riviä

Talossani asuu neiti melankolia,
Lasini täynnä tiukkaa alkoholia.

Kuppi nurin, unohdan juomalla huolia,
Olen matkalla kohti synkkiä luolia.

Unohdin että kolikossa on eri puolia,
Syvässä meressä on tuskan solia.

Sydämeeni osunut liikaa nuolia,
Naisten kanssa on ollut yhtä tivolia.

En aio esittää enää vahvan roolia,
En enää yksinäisyyteen vedä boolia.
>

olia, kas vain löyty sanat tavuun

 

12 riviä

Jouduin välikäteen,
Joulukuiseen meriveteen.

Pääsenkö täältä pois,
Tääkö loppuni ois.

Selkäni suoristan,
Ruonoutta tuotan.

Voittajaksi pyrin,
ehkä vähän tyrin.

Tanssin kanssa voittajan,
Viidaksi viellä halajan.

Unohdin jo kylmän meriveden,
Saavutanko sydämeeni totuuden.>

 

 

Minä

Jos aiot miellyttää minua, nosta minut jalustalle,>

Taustalle tarina jonka luin filosafista nimeltä Demetrioskesta. Häntä pidettiin suuressa arvossa, koska hän ei välittänyt mukavuudesta hyvettä tavoitellessaan. Tämä näkyy muun muassa hänen vastauksessaan Caligulalle, joka kertomuksen mukaan pyrki tämän ystäväksi lähettämällä tälle suuren lahjan. Demetrios vastasi hänelle: "Jos Caligulan aikomuksena olisi ollut lahjoa minut, hänen olisi pitänyt tarjota minulle kruunuaan."

 

Rajuilma

Olen joutunut runouden suolle,
Unissani tanssii Tuija Vuolle.

Kumisaappaat täynnä suon mutaista vettä,
Suu pullollaan lauseita jotka alkaa sekä että.

Käppyrä mäntyjen oksat raapivat mieltäni,
Turhaan yritän parantaa veristä kieltäni.

Kun pääsen suon keskelle, taivaanranta pakenee,
Unohdan haikujen mitan, vereni sakenee.

Rajuilma nousee, suo saa runoilijan,
Sanat loppuvat, olen löytänyt rajan>