Elokuun lumihiutale

Elämäni on muuttunut elokuuksi,
Viileä ruohon tuoksu soljuu luokseni,

Kaukana on kesän turhankin kuumat päivät.
Yllättävän lähellä on talven vakaasti tippuva räntä.

Ilo palasi elokuun myötä, suru jäi helteeseen.
Epäkohteliaat kesän palvojat inhoaa elokuutani.

Raivoisa elokuun tuuli hyväilee mieltäni,
Lempeät ajatukset vapautuu tuulen myötä.

En kaipaa, en odota, ikuista elokuuta,
Yksitoista muuta kuuta ovat elokuun palvelijoita.

Elokuu,kuukausien jumalatar.
>

 

vanhoja taas



 

Hän

Yksinäisyys on ainoa ystäväni.

Hänen kanssaan luuhaan tummissa nurkissa.

Hän on vain sen verran mustasukkainen, etten uskalla

katsoa silmiin muiden yksinäisyyttä.

Jos lähden ulos iloiseen syksyyn, pelkään menettäväni ainoa ystäväni....
>

 

 



 

Hän

Hän on koko ikänsä paennut rakkautta,


Pakenimisen etu on ettei, sillä hetkellä voi suunnitella reittiä.>

 

 


 

Hänelle

Poistit sydämestäni yksinäisyyden,

Sydämeeni lisäsit isyyden.>

 

 


 

Elokuun varjot

Elokuu, olet mun voimanlähde,
elokuu saat käynnistymään mut.

Elokuu ethän luotani koskaan lähde.
Lokakuu jo eteeni heittää kylmät huhut.>

 

 



 

Elokuun lumisateet II

Elokuun naiset,
saapuvat elämääni kuin laivat satamiin.

Elokuun naiset,
Poistuvat elämästi kuin kesän vihreys.

Elokuun naiset,
Ilman heitä olen onneton.

Elokuun naiset,
menetys purkaa sydämeni.>

 

 

 


20.08.2012

 


 

Elokuun lumisateet

Olen kuullut perhosen lentävän,
Olen nähnyt kalan evän.

Tiedän mikä olen ollut,

ja millaiseksi muut minua luulevat.>