Äidille

Poltit kun odotit esikoista

Joit kun odotit mua.

Meikkasit kun odotit kuopusta.

Onko sinun vikasi kun meistä tuli runoilijoita?>




 

Fibo... 6765

Minä
Olen tylsä kait.
Harmaan eri sävyjä
Sellainen olen

Lapsuus
Hämeeseen synnyin.
Hanget loisti silmiini.
Hiiren hartiat.

Vanhemmat
Äiti myyjätär.
Isä timpuri tarkka.
Perhe huikea


Koulu
Luokan keskellä.
Hento hippi huoleton.
Koulut kesytti.

Nuoruus
Ystävät vähät.
Toiveet tavalliset kait.
Hiekkaan valuivat.

Paheet
Viina veljenä.
Naisia kuljetti kait.
Mieli synkkeni.>

Fibonacin lukujonoon liittyvä runo-sarja, pitäisi tulla yhteensä 6765 tavua jota jakautuu seuravasti 60 haiku-runoa,60 katauta-runoa, 60 sedoka-runoa sekä 75 tanka-runoa.

1

 

Mummot

Mummoja ei enää kävelytetä.
Mummoja ei enää pissateta.
Mummoja ei enää rakasteta.

Mummoja vain kilpailutetaan.
>

Kunnanjohtaja halusi vainhainkohtiin kilpailun "BB-for seniors". Kilpailu jouduttiin perumaan kun häätö äänestyksessä kaikki äänesti Kekkosta

1

 

Joku

Jotkut ihmiset ovat taitavia kääntämään vihaa rakkaudeksi, niinpä he kulkevat ympäriinsä kylvämässä pahaa, jotta he voisivat kääntää sen rakkaudeksi..........>



 

Sinä

Jos haluat rakastella kanssani, määrittele ehtosi.>

Väännös Voltairen lauseesta.

1


 

sinä

Sait mut punastumaan.
Sait mut änkyttämään.
Sait mut kotiisi.
Sait mut sänkyysi.

Lähdin, en ole juhlapyhä-kalusi.>

näin kävi, saamatta jäi sekin............

1


 

Rakkaus

Luota jumalaan mutta muista rakastaa.>

Väännös kahdesta eri kansan viisaudesta. Luota jumalaan mutta sido kamelisi. Luota mutta älä unohda soutaa. eka on turkkilainen, toinen venäläinen.




T
 

Sukupuoli neutraali rakkaus

Vaikka ei olisi mitään lakia, olisi rakkaus>

Väännös Pubilius Syrusen puheesta jossa hän kertoi omantunnon tärkeydestä.



e

 

Ensi lumi 2.1

Ensi lumi saapuu, alabasterin valkoista.
Ensi rakkaus päättyy, verinen taistelu.
Särkynyt sydämeni tahraa lumen.>

ajateltu/muokattu/sensuroitu uudelleen. Eka versio syöstiin sensuurin syövereihin.

1


 

Sinä

Olet rakkauden pyöveli.
Olet rakkauden diktaattori.
Olet rakkauden musta surma.

Silti vain sinua minä rakastan.>

u
09.11.2010

 

Mangifera indica

Puraisin mangoa, suussani maistui tärpätti.

Haistelin mangoa, se haisi tropiikille.

Suutelin mangoa, sen kuori muuttui punaiseksi.

Kiusasin mangoa, sen kuori muuttui vihreäksi.

Rutistin mangoa, sen kuori muuttui keltaiseksi.

Kutsuisin mangon kotiini, mutta se viihtyy vain tropiikissa.

Jakaisin kaiken mangon kanssa, mutta eipä jääkarhu ja tropiikin kukka voi elää yhdessä.>

Mango (Mangifera indica) eli mangopuu on sumakkikasveihin (Anacardiaceae) kuuluva kasvi. Puu kantaa hedelmää kaksi kertaa vuodessa. Hedelmät pilaantuvat herkästi, joten tuontihedelmät korjataan puolikypsinä ja kypsytetään huoneenlämmössä. Kun hedelmästä lähtee voimakas tuoksu ja kuori antaa myöten painettaessa, se on kypsä. Sisältä hedelmät ovat keltaisia, kuori on vihreä, keltainen, punainen, oranssi tai niiden sekoitus. Mangossa saattaa olla lievä tärpätinmaku, joka laimenee, kun hedelmää pidetään puoli tuntia jääkaapissa ennen tarjoilua. Kovin kylmää mango ei kuitenkaan siedä, ja hedelmä säilyy parhaiten 13-15 asteen lämpötilassa. Mango sisältää runsaasti kuitua ja edistää näin ruuansulatusta. Siinä on myös runsaasti A- ja jonkin verran C-vitamiinia. Mangoa on Intiassa viljelty arviolta 4000 vuotta, mutta vasta 1500-luvulla se levisi portugalilaisten merenkulkijoiden mukana Afrikkaan. Mango on nykyään trooppisten alueiden viljellyin kasvi.



 

Minä & sinä

Mää olen mää.
Sää olet sää.
Me ollaan me.>

murteet on kaunista kuultavaa, mutta hirvittävää lukee :)


 

Minä (taas)

Olen matkalla kohti onnellisuutta.

Lähtisitkö kanssani kohti onnellisuutta?

Tarjoan vain hyvää matkaa seuraa.............>


si


 

Minä

Pukeudun kuin Patricia Kaas.
Äitini kieltää mua taas.

Meikkaan kuin Meiju Suvas
Vaimoni huutaa mulle tuvas.

Kävelen kuin Pohtamon Anne.
Lääkärini sulkee mut tänne.>

minä olen monta

ihisi


 

Rakkauden kaksi suoraa (eli Hyperbolinen paralleeliaksiooma)

Suuren rakkauden ulkopuolella olevien kipu-pisteiden kautta kulkee vähintään kaksi rakastavaista kohti suoraan yhdensuuntaista suoraa

>




 

aika

Ajoinko ohi aikani?
Olenko ajaton?
Kultaako aika muistot?
Onko tullut aikani?
Oleko ajan hermolla?

aika turhaa...........>




 

Rakkauden kaiho

En kaipaa lapin ruskaa.
En kaipaa Las Palmasin hiekkarantaa.
En kaipaa punaista mökkiä ja perunamaata.

Kaipaan vain sun kosketusta...............>




 

Minä

Ei ole olemassa huonoja tai hyviä runoja.
On olemassa huonosti tai hyvin eläneitä runoilijoita.
>

Ja toiset ovat elähtäneet.

 

Unessa

Kävelin pitkin koskenrantaa;pimeää.
Vastaani asteli Raymond Queneau

Hän alkoi lausua minulle runoaan "Cent mille milliards de poèmes"

Kaiken tuon ymmärsin;kuutamon valo osui selkääni

Minä jatkoin matkaani;valoisaa.

En tiedä minne Raymond Queneau meni, ehkäpä hän palasi Le Havreen >

hän joka uniaan uskoo, hän varjoaan kammoksuu... sanoi vaarini myös--------------



 

Rakkauden liike

Polku kahden rakastavaisen välillä on aina äärettömän mittainen.

Tällainen fraktaalinen ominaisuus johtuu rakastavaisten polkujen mutkikkuudesta>

Browin liike-laista väännetty. kiitos myös runoilija JONKUN MUU runoista sekä