Heinäkuussa 2009 liityin painonvartioihin, painoin silloin 155,1 kiloa.

Hain sieltä opin miten syödään oiken. Kävin painovartoissa noin 2-3 viikon välein aina loppukesään 2010. Mulle oli hyvä käydä silloin tällöin ja "maksaa siittä että joku valvoo painon pudorustani"

Helmikuussa 2011 painoin 123,5 kiloa olin siis noin 18 kuukauden aikana pudottanut 31,6  kiloa painostani (joka on yli 20% lähtöpainostani)

Viime viikkoon asti olen elänyt  miltei vanhaan tapaan, painoni viime viikon perjantaina oli noussut 128,0 kiloon. Päätin ryhtyä uudestaan laskemaan kalorit,pisteet sun muut "härpäkkeet"

Vaikka painonvartijat on loppunut suomessa, kaivoin painonvartioiden "kupongit" piirongin laatikosta esiin.

Viime viikolla painoin siis tasan 128 kiloa, tänä aamuna painoin 127,4 kiloa vähennystä siis kuusisata (600) grammaa. Painoinvartioiden lappujen mukaan viisisataa (500) grammaa on sopiva pudotus viikossa.

Tämä oli siis selkärankaisen elämän paluu. Helmikuusta olen käyttänyt "liika syöntiin" alkoholin käytön lopettamista.

2011 päätin kokeilla lihatonta sekä tipatonta tammikuuta, se onnistui hyvin, ei lihaa eikä alkoholia tammikuussa. Sellainen odottaa mua taas tammikuussa 2012.

Kun join pullon viinaa 5.2.2011 päätin pitää pidemmän tauon ryyppäämisessä, pidin 20 viikon tauon. Juhannus oli seuraava kerta kun ryyppäsin.Juhannus-sunnuntaina päätin lopettaa kokonaan juomisen.

1990-2009 saatoin juoda joka viikonloppuna itseni humalaan, lisäksi keskiviikkona, olen tarjoilijana/kokkina/keittiö-apulaisena/blokkarina/tiskarina töissä,omaksuin ammatti-kunnan huonot piirteet, koska luulin että kaikki ravintola sekä keittiö-henkilökunta "vetää viinaa". Nyt 2011 olen juonut 2 pulloa viinaa, sekä 2 olut pulloa (5.2 & juhannuksena). Nyt lopettamis päätöksetä on  yksi kuukausi, näyttää siltä että raitis-ihminen ei ole sen parempi kuin juova-ihminen, mutta elämä helpottuu kun ei tarvitse enää "jokapäiväistä ryyppyä". Vaikka näyttääkin siltä että olen vaihtanut "henkisen kainola-sauvan", ennen join suruuni/ilooni nyt liikun ilooni/suruuni, Ilot ja surut on terveemällä pohjalla, kun ankarasti vituttaa, pikkasen menee metsää sauva-käveleen niin johan mieli kevenee,

Tänään näin.