Olen ällöttävä runoilja.

Olen öljyinen mies.

Olen epämiellyttävä setä.

Olen epämieluinen kumppani.

Olen epäpuhdas ihminen

Elämäni oli häpeällinen,

Vaimoni oli hillitön,

Häntä ei ole ikävä,

Nykyinen vaimoni iljettävä ja ilkeä,

Lapseni on inhottava,

Mummoni on irstas,

Vaarini on kuvottava,

Isäni likainen ja liukas varas,

Koko sukuni on luotaantyöntävä,

Ajatukseni heistä on mauton,

Sieluni on pahannäköinen,

Menneisyyteni on paheellinen,

Olen ollut petollinen ja rietas,

Puhun kuni rivo merimies,

Minun se on ruma ja säädytön,

Kotini on siivoton,

Käytökseni on siveetön,

Työpaikkani pomo on sopimaton jat örkeä,
Häntä kohtaan olen teeskentelevä ja turmeltunut,

Kotipaikkakuntani tympäisevä ja sen asukkuaat tympeitä,

He asuvat täällä vastentahtoisesti, heille tämä lääni on epämieluisa