Silmistäsi näkyy sielusi syvyys,
Käsistäsi tuntuu elämän hyvyys.

Sinulla on aina iloisuus päällä,
kanssasi on hyvä olla täällä.

Vähäiset ovat omat huoles tai vaivas,
Unohtuu multa helvetti, oot mun taivas.

Sinä annat aina kaiken hyvän kiertää,
Harvoin mielessäsi mikään turha hiertää.

>

 

23.10.2011


 

me

Hän jota rakastan pitää mua arvottomana kivenä.
Hänestä tein äidin, harvoin kohtaamme enää livenä.

Mun tuurilla hän kulkee vieraissa ja mua pettää.
Ehkäpä se on sittenkin mulle etu, saan syyn jättää.

Turha kaunistelu jäänyt taakse, olemme kuin lampaat.
Meidän riitelystäkin kadonnut on terävät hampaat.>

 


 

Uni

Syksyn lailla hän tulee uniini.

Kylmänä, pimeyden valtiaana.

Syksyn lalla hän unissani hallitsee.

Hallitsee sekä hajoittaa, ilmoittaa sanojen määrän.

Syksyn lailla hän unissani alasti kulkee, paljaana kuin elämä.

Synkkiä unia odotan, yötä odotan jota näkisin hänet taas.>

 

21.10.2011



 

Elämän tarkoitusta etsimässä (pohdinta)

Voiko mies olla yhtäaikaa sovinisti ja runoilja.
Saako olla jos uskaltaa?

Voiko nainen olla yhtäaikaa feministi ja runoilja.
Saako olla jos uskaltaa?>

Alkuperäinen idea Toni Cadenilta lehdessä The Black Woman (1970): "Mies ei voi olla yhtä aikaa poliittisesti korrekti ja sovinisti."[



 

Se joka luuli olevansa ihminen

Vaihdoin baari illat sanojen rytmin hakemiseen.

Vaihdoin krapula aamut riimien muokkaamiseen.

Vaihdoin rakkauden etsinnän täydelliseen haikuun.

Vaihdoin seksin runoiluun >

 

 

päivä

Runoilja herää, aamunsarastuksen tuska.

Onko lauseissani voimaa vai turhaa uhoa?

Miksi aamuni ovat synkän harmaita, nyt kun pelkkä harmauskin riittäisi.

Syksy voisi ottaa jo askeleen menneisyyteen, tuleeko talvi enää.

Runoilja nukahtaa, iltaruskon keveys.>

 
otelli mikä-mikä-vaan

Tämän hotellin joka huoneessa asuu runoilja.

Seinät täynnä kuiskattuja lauseita.

Ovet lukossa, verhot ikkunan edessä.

Kaikki ovat yksin, toiset liiankin yksin.

Joka huoneessa avattu sana-arkku, sanoja rakkaudesta ja hukkuneista unelmista.

Kuka uskaltaisi ottaa askeleen ulos huoneestaan, käytävälle unelmien
>

 


 

Taivaalla mollotaa 80% täysikuu

Kuun valo, heijastus auringosta.

Minun elämä, sinun varjossa.

Kuu näyttää aina saman puolensa, miksi?
Miksi kuu loittonee kokoajan maan piiristä?

Minun elämä, rakkauteni varjo puolet.
Minun elämä, vetovoimani heikkenee.

Kuun painovoima yksi kahdeksas osa maan painovoimasta.

Minun elämä, vain kahdeksas osa sinun saavutuksista.>

Kuu-poliisit älkää huomioika mahdollisia asia virheitä. Rivi järjestystä täytyy viellä säätää.