Pari vuotta olen harjoittelut irti oloa alkoholista.

2011 alkanut "Projekti" alkoi 2011 tipattomalla & lihattomalla Tammikuulla.

Vuosi 2011 meni muutenkin vähällä alkoholilla. Otin koko vuoden aikana vain komasti alkoholia. Se on vähän mun mittarilla.

Silä parikymmentä vuotta join joka viikonloppu.

Vuonna 2011 join siis kolmasti, ja tämä tarkoittaa yksi päivä ja yksi pullo viinaa. (ne päivät oli 05.02.011, juhannuksena, 31.12.2011)

Sitten päätin olla kokonaan olla vinatta. Vuosi 2012 kokonaan ilman alkoholia.

Toinen asia. Alkoholttomuus tuonut mukanaan uuden harrastuksen, joku voisi väittää sitä "henkiseksi kainalosauvaksi". Sillä harrastukseni tullut kirjoittaminen.

Olen 2012 alkaen käynyt Lempäälässä kahdessa eri kirjoittapiirissä. Molempia vetää amattikirjoittajia.

Perjantaina 18.01.2012 alkoi taas kirjoittajapiiri. Olen ystävystynyt muutaman "oikean"  kirjoittajan kanssa, miehiä & naisia.

Kirjoittajapiirin jälkeen menin "jatkoille" erään kirjoittajan kotiin. siellä oli
runonlausuntaa ja yksi (1) lasi viiniä.

Pystyin kieltäytymään kohteliaasti toisesta lasista. EHKÄ  olen saanut viinanhimon hallinttaan.

Mutta nyt otan jos haluan, eikä viina hallitse elämää. En ole tarvinnut tähän jumalaa, mutta LUULEN että adiktion-lopettamisessa tai vähentämissä tarvitaan jokin korvaava asia.

Tämä korvaava asia voi olla jumala, luonto, kirjat, naiset/miehet, jokin muu.

Kiitos sillä että olen vahva. (tässä asiassa)