Hän joka oli kuin varjo

Hän on siellä,
minä olen täällä.

Olemme kuin keväinen sade,

siellä ja täällä.>


 

 

Älymäki jäätyy

Tammikuun aamu.

Älymäki jäätyy.

Sellaista se on kun

insinöörit nukkuu.

Täysikuu kaukaa katselee.>
 

31-tavuinen haiku vai tanka. Rivitavumäärä ei mene tasan. Mutta 31 päämääre. Toisaalta selitys termille "Älymäki". Sellainen paikka. 70-luvulla rakennettin OTK:n päivittäistavaravarasto Lemnpäälään. Näille keskiportaan OTK:n johtajille rakenttiin, noin 500 metrin päähän asuntoja. Näitä kolmen rivitalon asukkaita/perheitä alettiin kutsua "Älymäen" väki. Kartassa tälläistä Älymäkeä ei ole, ainakaan Lempäälässä


 


 

Finlandia lenkki

Pojat tappeli saunalla, se oli saunalenkki.

Päälle vetivät suomilenkkiä.

Perinteet velvoittaa, palkinnoksi finalandialenkki.>
 

 


 



 

Hän

Oisko mulle ottajia,

missä on sydämeni täyttäjä,

missä viipyy vereni kuohauttaja.>
 

 



 


 

(harjoitus)

Tyly on sängyssä maata ämmättä.

Tyly on sängyssä maata akatta.

Kylmä on sängyssä maata rouvatta.

Kylmä on sängyssä maata naisetta.
>
 

Aloitusrivi harjoitus.


 

Häätö paratiisista

Olen ollut läsnä

Aatamin runossa

ja

vähän Eevankin.>
 

 


 



 

Tammikuun aamut,
jyskyttää ohitseni.

sitten saapui juhannus.
>
 

 

 

Selvä, selvin, minä

Kahdeksan vuodenaikaa ilman viinaa,
enää en koe turhaa piinaa.

Aloin nähdä asiat selvemmin,
olen kokenut asiat kirkkaammin.



>
 

Olen selvästi selkeä.
 

Me

Siellä missä sinä
siellä minäkin.

Kaksi ei vain muutu kolmeksi,
syynä lienee vääränlainen seksi.>