Hän

 

Hän tuli pyrstötähden lailla ilmakehääni.

Hänestä tein aurinkoni, olin hänelle kuu.

Padot hän aukaisi, lika vedet valutimme viemäriin.

Nainen sitoi minut pikku-rillinsä ympärille.

Nopeasti hän teki minusta ilveilijän.

Tein hänen vuokseen kaikkeni, uskoin hänen lauseet.

Ostin liian helposti hänen ajatukset.

Monta vuotta viihdyin roolissa ilvelijän.

Hän nautti roolistaan kreivittärenä.

Mutta hän on vain ilvelijän valtiatar.

Tänä aamuna aurinko ei enää noussut, olin vapautunut auringon pollteesta.>

 

 



 




 

 

Toisinaan olen rakkautta löytänyt noutopöydästä,

Harvoin olen nauttinut rakkautta michelin ravintolassa,

kerran olen saavuttanut seitsemän ruoka-lajin rakkauden,

Usein olen joutunut nauttimaan omin käsin rakkaudesta.

Vuonna 87 rakkautta jaettiin kuin pika-ruokalassa.>

 

Kerran jopa



 



 

 

Haluan kuulla kun lumi sulaa.
Haluan nähdä tuulen liikkeen.

Haluan kuulla kevään viheltävän minulle ohi mennesään>

 

2 ensinmäistä riviä olen käyttänyt toisessa runossa, selailin vanhaa runo-vihkoa ja löysin ekat rivit.


03.04.2011

 

 

Miksi kirjottaisin surusta? voisin kirjoitaa loruista!

Miksi kirjottaisin ilosta? voisin kirjoitaa illoista!

Miksi en ole luonasi? voisit unohtaa kaunasi!

Miksen voisi vain rakastaa? Voisinko vain kalastaa!

Miksi tärkempää on mennyt? Voi, kun vain nyt!!

>

 

 


 


 

 

Mitäköhän lepakot suunnittelee luolissaan?

Siitäköhän sakastin musta-kaavut on huolissaan?

Näiköhän jumal hahmo nauraa meille partaansa tuolissaan?>

 

 


 



 

 

Olen liiaksikin helitellut muiden viirejä.

Olen turhaankin marssinut niiden marsseja.

Olen suotta laulanut heidän laulujaan.

Nyt on aikani perustaa oma reviiri,

Nyt on aika ottaa ohjat omiin käsiin.>

 

 


 


 

 

Sä olet kuin basilika.

Mä olen sun paha sika.>

 

 


 

Me

minä

Jumalan kuvat

Minä

hänelle

Rakkauden vaihtoehdot