Idoli vs. fani

Korotan sut, huomaa mut.
Ihailen sua, rakasta mua.
Kirjoitan sulle, vastaa mulle.
Annan sulle, ota mut.>

idoli on ihminen, fani ei


 

Elämän laineet

Mistä tulee elämän laineet?
Minne menee elämän laineet?

Tämän päivän laineet ovat menneisyyttä.
Meidän aiheuttamat laineet,
niillä laineilla ratsastaa lapsemme.>


19.07.2010

Maailma pyörii

Minä olen.
Minä itse.
Minä vain.
Maailma pyörii navassani.>


19.07.2010


 

Ilta

Aurinko laskee oranssina järveen.
Taivas keltaisena väreilee.
Silmiin sattuu värien yltäkylläisyys.
Pelkään että maailmani katoaa jos suljen silmäni.>

No, itse keskeiseltä ihmiseltä ei muuta odottaa. Maailma pyörii navassani.


 

Miehen vuoro

Miehekäs siivous.
Pullo kovinta viinaa.
Suurin imuri.
Kalleimmat pesu aineet.
Pisin teleskooppi moppi.
Leuhkii vehkeitään aina.>

bussokosekika 5-7-5-7-7-7 tärkeintä taas muoto, ei sisältö

19.07.2010

 

Suoritus

Samat ihmiset.
Sama talo.
Sama huone.
Sama vuoden-aika.
Sama kellon aika.
Sama sänky.


Nyt ei enää, nyt se on ohi.>


18.07.2010

 

Kielletty alue

Älä puhu vääryyttä.
Älä kerro vääryyksiä.
Älä katsele vääriä ihmisiä.
Älä kosketa väärää ihmistä.
>






 

Joku muu

Hänestä oli vaikea luopua,
lähtönsä jälkeen aloin juopua,
En häntä ala parkua,
Ruokailen pelkkää varpua
siitä asti on ollut pelkkää hapuilua,
suhteet sen jälkeen ollut pelkkää nakuilua,
Olin matkalla kohti kuilua,
tuvassa odottaa ladattu lapua.
>




jaiks..

h

Marketta

Rakkauteni kohde on Marketta,
Hänelle en halua murhetta.
Ruusulleni teen aina mureketta,
jos hän syö sen, olen murisematta.>


17.07.2010

 

Hänkin

Rakkautemme virtasi kuin joki.
Aamulla paikassa leijui noki.
Tyttö vitsejään hoki.
Jätin hänet toki.>


17.07.2010

 

Hän

Rakastettuni on puuma.
Meidän suhde on kuuma.
Joka nurkkaan tuli huuma
Hän lähti, ei riittänyt tuuma.>


17.07.2010

 

Kaikki tahtoo rakastaa

Eno tahtoi musta kiekko-staraa.

(vihasin luistelua)

Täti tahtoi musta lääkäriä

(pelkäsin verta)

Mummu tahtoi musta laki-miestä.

(vihasin laki koukeroita)

Vaari tahtoi musta kalastajaa.

(pelkäsin laineita)

Äiti tahtoi musta taiteilijaa.

(en osannut maalata)

Isä tahtoi musta perintö talon omistajaa.

(vihasin sitä talon varjoakin)

Minä tahdoin vain olla.

(minä vihaan olemista)>


 

Kesä

Kuuma nurmikko.

(syksyn viileys)

Kaunis naiseni sinä.

(syksyn tumma naiseni)

Meidän rakkaus.

(meidän ikuisuus)>

haiku 5-7-5 (haiku 5-7-5)



 

Sinä

Lopeta huuto!
Usko muakin, akka!
En ollut minä!>

haiku 5-7-5

 


 

Herääminen

Aamuiset toimet.
Pillerit suuhun heti.
Kahvi toisena.
Hapanleipä maukas sit.
Toilettiin syönnin jälkeen.
Ennen lähtöä suihkuun.>

bussokosekika 5-7-5-7-7-7



 

Sosiaalinen media

Yksin pirtissä.
Ystävät koneessa vain.
Yksin näpytän,
ylpeilen runolla kai.
Yöni yksin oleilen.
Yök, olen sosiopaatti.>

bussokosekika 5-7-5-7-7-7



k

 

Rakkauden Astalo

Silmäsi harmaat,
iskivät kuin astalo.
Harmaat astalot.
Astalo rakkauden kai.
Silmäsi kulkee siellä.
Sielläkin on astalo.
>

bussokosekika 5-7-5-7-7-7. Astalo on laki-/poliisi-kielessä lyönti esine jolla aiheutaan usein suurta vahinkoa lyönnin kohteelle. alku oli hyvä, muuttui rivoksi niin kuin rakkaus yleensä .

 

 


 


 

Kesäkatu

Kadulla kuuma,
asfaltin tuoksu kiva.
Terassi kutsuu.
Kaupunki elää kesää.
Yön pimeys unohtui.
Katu jäähdyttää minut.>

bussokosekika 5-7-5-7-7-7

 

 


 

Enkelikaiku

Sinun äänesi,
Kuulen susta kaikuja.
Puhuvat susta,
Ihana enkeli mun.
Tulethan takas rakas.
Ethän kaikuna pysy.>

meinasin kirjoittaa enkeli-haiku mutta tulikin enkeli-kaiku joka oikeasti viittaa lennonjohto tornin vika ääniin, joita linnut saattaa aiheuttaa tutkassa. niin runo on mitaltaan bussokosekika 5-7-5-7-7-7

1


 

 


 

Siitä viis

Synnyin vuonna kuuskyt viis,
painoin kilokolkyt viis.
Vaari kuoli seiskyt viis,
suku veisas virrestä viis.
Me tavattiin kasari viis,
lapsia tuli ainaki viis.
Prätkä kundi vei sut ysäri viis,
sillä oli rahaa miljoona viis.
Nyt on kakstuhatta viis,
dementia vaivaa, eli olen viis