tauno palon jäljillä

 

on helppo heitellä riimejä,
kuin heittelisi heiniä tyhjään latoon.

on helppo huudella sanoja,
kuin vaatisi verta pakkiin kaukalon laidalla.

on helppo kehua kaunista naista,
kuin kaatua saappaat jalassa mutaan.
>

 

 



 



 

 

Unessani tanssii Anneli Saaristo.

Unessani tanssii rietas saaristo.

Unessani minulta loppuu paristo.>

 

 


 


Tanssiuni enteilee rahaa ja pitkän tähtäyksen suunnitelmien onnistumista. Vaali terveyttäsi.

 

 

Valaat ajelehtii aivoissani.

Harmaa massa alittaa riman.

Keskiluokan sydän-äänet sammuu.

Silmät kuin uteliaalla linnulla.

Laskimme herneet purkista.

Valaat ajelehtii aivoissani.>

 

 



 



 

 

Runoni on tunteiden aaltoja.

Olen ylentänyt itseni runo-kekkoseksi, olen runo-urkki.

Olen runo-tyranni, kaljapäinen digtaattori.

Niin en ole kalju, olen kalja-päinen mystikko.

Minä seison pelin edessä, sieltä heijastuu Ludvik XIV tai ehkäpä jopa ludvik XIV.

Olen käytökseltäni marsalkka, mutta ulkoinen olemus viittaa aku ankkaan.

Runo kepilläni lyön runon vastustajia, rankaisen heitä lukemalla ääneen nalle puhin viisasteluja.

Runo finlandia mulle, olenhan kuin mister finland.

Haluun myös runo nobelin, onhan mulla punainen opel kadett.

Haluan......... (heräsin)
>

 

Unet....



 



 

 

Kopoti kopis.
Kopoti kopoti kop.
Kopoti kopoti kop.
Kopoti kopsis
Kopoti kopoti kop.
Bangbang bangbang, bang............>>

 

Liittyen ismopaan kokonaisuuteen. Mittana sedoka



 



 

 

Hän sanailee kuin sekava poro.

Kukasta kukkaan hän kulkee kui voro.

Täytyy uhnohtaa tuo horo.

Hänelle ei riitä pelkkä tyly moro.>

 

 


 



 

 

Mammona ja raha on sulle taivas.

Rahan jumalan luulit naivas.

Rikkauksia etsiessä, juomalla pilasit haimas.

Kaikkialla huutelit julki pikku vaivas.

Lopulta papisto otti haltuunsa sun laivas.

Keskiluokka sut tieltään raivas.>

 

toinen




 

Porotar

hän

Yksinäisen ratsastajan kuolema

Minä

Malta hetki

Uni