Minäkin

Harmaa aamu, tyyni.

Ikkunasta ulos katselen, muiden elämää.

Olen jo rauhallisempi, ne muut viettää isänpäivää.

Olen jo tottunut, en masennu enää juhla humusta muiden.

Olen ehkä luovuttanut, en kuitenkaan toivottomuuteen taivu.

Olen kuin aamu, tyyni ehkäpä jopa huojentunut.

Olen sillanpäässä josta näkyy mennyt elo.

Olen rakentanut oman elämäni, hyvä niin.

Olen, vain minä, elämäni.





>

Itsekeskeinen, itserakas, minä itse,


 

Askel

Yksinäisyys sekä vuori,
jota kyyneleet kiven lailla vierii alas.

Hillaryn askel ei riitä tähän matkaan,
toivottomia ajatuksia nyt vatkaan.

Yksinäisyys sekä vuori,
jota kyyneleet kiven lailla vierii alas.>

Olikos se nyt Edvard Hillary joka kapusi Mount Everestille ensinmäisenä valkoihoisena, Ja siitä tämä Hillaryn askel, joka alunperin tarkoittaa Hillaryn matkaa kohti maailman katolle, Vai muistanko nimen väärin.


 

 

Mieleni täyttää yhtä aikaa routa sekä halla,
Kaukana on kesän pouta sekä lapin salla.

Masentuva mieli on kuin joukkovelkakirja,
Tälläistä karva setää enää ei huoli kukaan mirja.

Unessani enkelit kutsui mua rajan taakse,
Yksinäisyyden neuvostoliittoon kaiketi oli kutsu se.

Turhaan mieltäni vaivaan masenuksella,
Tarmoa kehiin, mua kutsuu runouden rosella>

ei sumua ilman humua

10.11.2011



Vaari

Runovihko pölyinen sekä paikatut lumperit.

Siinä kaikki mitä tyhjätasku runoilijalta perit.>

Vaarini sanoi lumperit kun tarkoitti kumisaappaita,




 

Kaislikossa suhisee

Tätä iloa ja riemua ei pilaa edes marraskuun räntä.

Mieleni käy kuin hyvin voideltu mäntä.

Tylsyys hävisi kun ajattelin häntä.

>

 





 

Lääkeet vaihtoon

Radiossa pauhaa Eppujen "näin kulutan aikaa"

Vieläkö venäläiset etsii avaruuskoira Laikaa.

Tässä aamussa ei enää ole yhtään taikaa.

Tuulet yksinäisyyden päässäni kaikaa.

Talven myrskyt ulkona jo raikaa.

Kevääseen on viellä aikaa.

En unohda nyt Laikaa.

Juon mustaa taikaa.

Muistot kaikaa.

Pää raikaa

>




 

Tauti nimeltä soittolista

Päässä soi jatkuvasti Beatles,


Soisipa edes 70-luvun Yes.>

 

 

Yhdeksän

Ylpeänä hengitän,

Diskossa elämän kuljen,

Suussa äidin nisä.>